IDRÆTSLINJER

Idrætslinjer

På idrætslinjerne arbejder du målrettet med din idræt. Du undervises af kompetente og kreative undervisere, som fokuserer på DIN udvikling – uanset niveau. Du møder spændende gæsteundervisere og tager på linjetur til udlandet!

Idrætslig dygtiggørelse

På Levring Efterskole kan du vælge mellem syv idrætslinjer. Generelt for linjerne er et fokus på at løfte dit niveau som idrætsudøver. Det betyder, at du arbejder intensivt med dine fysiske færdigheder og dit tekniske niveau.

Undervisningen på idrætslinjerne er målrettet og ambitiøs, og den tager udgangspunkt i dine forudsætninger. Dit tekniske niveau inden indenfor den valgte linje er derfor ikke det vigtigste. Vi forventer til gengæld, at du er åben, motiveret og engageret.

Almen dannelse

Vi betragter idræt som en kilde til almen dannelse, hvor din personlige, kropslige, sociale, kreative, emotionelle og intellektuelle læring og udvikling er i centrum.

De kompetencer, du udvikler gennem idrætten, bygger bro til den boglige undervisning – og det sociale aspekt på idrætslinjen understøtter vores fokus på udvikling af dine sociale færdigheder og værdier som respekt, empati og ordentlighed.

–––

Idrætslinjer

–––

Vil du vide mere om Levring Efterskole?

Ring på telefon 86 88 18 33

REJSER

​

Hvert år rejser alle linjerne samlet til Italien, og bor samme sted. Dog har man forskellige programmer, for at få styrket fællesskabet  på linjerne