Svend Hagelskjær stopper som forstander

Forstander Svend Hagelskjær har fra sommer søgt nye udfordringer på Skyum Idrætsefterskole.

I 14 år har Svend Hagelskjær stået i spidsen for Levring Efterskole, men fra udgangen af dette skoleår er det slut.

Han har opsagt sin stilling og søgt nye udfordringer på Skyum Idrætsefterskole i Thy pr. 1. august 2017

”Det er jo med vemod, at jeg rejser. Jeg synes, at skolen er inde i en god udvikling. Der er gode kollegaer, og jeg er glad for at være i lokalsamfundet,” fortæller Svend Hagelskjær og fortsætter:

”Men nogle gange er det nødvendigt at træffe et valg, skifte arena og få nye udfordringer. Og det tænker jeg, at det var tid til. Men lige nu har jeg fuld fokus på Levring Efterskole, og jeg glæder mig til at få nogle dejlige måneder sammen med eleverne.”

”Bestyrelsen vil gerne takke Svend for en god og solid indsats i alle årene, og

alle på skolen kan være glade og taknemmelige for den store indsats, som Svend har leveret for at flytte skolen,” fortæller bestyrelsesformand Lars Kjær Rasmussen og fortsætter:

”I dag står vi med en helt anden og meget mere fremadrettet skole, der står på et økonomisk solidt fundament, klar til fremtidens udfordringer med fornyelse, udvidelser og nybyggeri etc. Vi ønsker Svend alt muligt held og lykke i sin nye stilling.”

Fantastisk rejse

Svend Hagelskjær kan se tilbage på det, som han selv betegner som en fantastisk rejse.

Da han kommer i 2003 var der plads til 125 elever. Dengang kæmpede man med at få fyldt skolen.

Siden har der været en stor og omfattende proces med at ændre skolens indholdsmæssige tilbud og det værdimæssige.

”Det har virkelig været en fantastisk oplevelse,” fortæller Svend Hagelskjær og henviser til skolens nye værdigrundlag med Life Performance og syv idrætslinjer.

I dag kan han se på en skole med 182 fyldte pladser og venteliste til det kommende skoleår.

”Det er jeg stolt over og glad for.”

Processen med at finde en ny forstander er begyndt.