Levring Efterskole vinder Østjysk Mesterskab

Levring Efterskoles fodbolddrenge kan kalde sig Østjysk Mester efter en finalesejr på 2-0.

Mandag kæmpede 12 efterskoler på grønsværen i Grenå om at kunne kalde sig Østjysk Mester i fodbold for efterskoler.

Og efter en finalesejr på 2-0 over Hov Maritime Idrætsefterskole kan Levring Efterskoles drenge nu kalde sig Østjysk Mester 2017.

”Jeg havde egentlig forventet, at vi vil vinde, fordi vi har præstereret rigtig godt i Skoleligaen i år. Vi er rigtig gode både taktisk og teknisk, og vi har nogle spillerne, som kan gøre den afgørende forskel i en kamp,” fortæller fodboldtræner Thomas Røll.

Det er femte gang, at Levring Efterskole vinder Østjysk Mesterskab i fodbold.

Kvalificeret til Danmarksmesterskaberne

Med sejren kan drengene se frem til at kæmpe om den hæderfulde titel af at kunne kalde sig Danmarks bedste, når Danmarksmesterskabet bliver afholdt den 17. maj på Vivild Gymnastik- og Idrætsefterskole.

”Nogle af de hold vi kommer til at møde der, har vi mødt i Skoleligaen, så derfor kender vi holdene ret godt. Vi har alle muligheder for at komme historisk langt i turneringen. Vi har et rigtig godt hold i år,” fortæller Thomas Røll.

Levring Efterskoles fodboldpiger gik ikke videre fra gruppespillet, mens det andet drengehold, Drenge A, blev slået ud i semifinalen.