24 år og et glødende hjerte for pædagogikken

Pernille Wessel er netop startet i sin pædagogpraktik på Levring Efterskole, og der er en rigtig god mening i, at Levring Efterskole har valgt at tage sin anden pædagogstuderende ind, fortæller den pædagogiske afdelingsleder.

Indtil udgangen af november 2017 vil eleverne på Levring Efterskole møde endnu en tryg og forstående person, når livet på efterskolen ikke lige går som forventet.

Pernille Wessel er nemlig ny pædagogstuderende på skolen.

”Jeg skal være med til at motivere eleverne på forskellig vis. De, der har det svært i skolen og måske ikke trives så godt, skal jeg være med til at motivere til at gennemføre skoleåret. Derudover skal jeg være med til at lave aktiviteter sammen med eleverne og bidrage med ideer til forskellige måder at tænke undervisning på,” fortæller Pernille Wessel og fortsætter:

”Det, at komme i praktik på en efterskole, er jo helt fantastisk set på den måde, at det ikke ses så ofte på andre efterskoler. Ved at Levring Efterskole har valgt at tage pædagogstuderende ind og bruge dem i deres daglige praksis, kan det betyde, at andre efterskoler også får øjnene op for, hvilke muligheder det kan give.”

Om Pernille Wessel:

• Alder: 24 år

• Hjemby: Silkeborg

• Uddannelse: Pædagoguddannelsen i Ikast

• Færdiguddannet: 2019

• Praktikperiode: 1 juni – 30. november 2017

Pædagogstuderende udfylder vigtig rolle

Traditionelt set står der ”lærer” på de fleste CV’er på en efterskole, men en pædagogstuderende som Pernille Wessel åbner nye muligheder.

”Hun kan med sit pædagogiske perspektiv udelukkende fokusere på det pædagogiske og dermed være et godt supplement til lærerne, så den enkelte elev bliver endnu mere set og hørt i dagligdagen og i undervisningen. Dermed bliver støtten til den enkelte elev og elevflokken generelt optimeret,” fortæller pædagogisk afdelingsleder Pernelle Fau Clausen, som helt klart kan se en fremtid med løbende pædagogstuderende på Levring Efterskole.

Levring Efterskole havde sin første pædagogstuderende i foråret 2017. Det var Sandra Kirstine Bodin Petersen.

Glæder sig til mærke efterskolelivet

Pernille Wessel har aldrig selv gået på efterskole. Derfor er forventningen til praktikperioden på Levring Efterskole store.

”Jeg glæder mig til at mærke efterskolelivet, og det fantastiske sammenhold det kan give at være på en efterskole. Man løfter i flok, og hvis nogen falder er der altid nogen omkring en, der kan samle en op igen. Derudover glæder jeg mig enormt meget til at afprøve mine ideer til undervisning og aktiviteter,” siger Pernelle Wessel.