134 Levringelever til Landsstævne i Aalborg

Lige nu løber Danmarks største idrætsfestival, DGI Landsstævne, af staben. Levring Efterskole har 134 elever med på Efterskoleholdet, som består af knap 7000 efterskoleelever fra hele landet.

I aften bliver Landsstævne2017 officielt åbnet, når der er åbningsparade i Aalborg centrum, og fredag aften klokken 20:00 er det så de 134 elever fra Levring Efterskole, som er i centrum, når 6700 efterskoleelever fra 61 efterskoler laver show på Aalborg Stadion.

”Jeg bliver rigtig nervøs, når der kommer publikum på, og vi har vores rigtige tøj på. Men jeg tror, at det bliver rigtig godt,” fortæller Sascha Vanessa Madsen.

”Jeg glæder mig rigtig meget til opvisningerne fredag og lørdag, fordi vi har arbejdet op til dem i flere uger,” siger Line Emilie Styver inden fredagens opvisning.

En ekstra uge med efterskolevennerne

Egentlig sluttede efterskoleåret på Levring Efterskole lørdag d. 24 juni, men mandag mødtes de 134 elever igen for at begive sig til Landsstævnet. Et Landsstævne som varer syv dage indtil søndag formiddag d. 2. juli, hvor der er afslutningsshow på Aalborg Stadion.

”Man får en uge ekstra sammen med sine gode venner og en uge ekstra til at styrke fællesskabet. Det er mega fedt,” fortæller Jens Hartmann.

Lørdag skal Efterskoleholdet også lave to shows på Aalborg Stadion. DGI forventer i alt omkring 25.000 deltagere på Landsstævnet.

Der er Landsstævne hvert fjerde år.