Fire nye lærere på Levring Efterskole

Med starten på skoleåret 2017/2018 er der fire nye ansigter i lærerflokken på Levring Efterskole. De skal blandt andet undervise på danse-, adventure- og håndboldlinjen.

(Foto - fra venstre: Jonas Rytter Samuelsen, Mathias Skovgaard, Mathias Jørgensen, Sarah Holm Jacobsen)

Søndag d. 13. august er ikke kun første skoledag for de 184 nye elever på Levring Efterskole.

Med starten på et nyt skoleår er det samtidig startskuddet for fire nye lærere.

Vil åbne dansens verden for eleverne

26-årige Sarah Holm Jacobsen fra Aarhus er ny lærer i moderne dans på danselinjen.

Med en uddannelse som moderne danser fra Dansestudiet Aarhus glæder hun sig åbne dansens verden op for de 53 elever på danselinjen.

”Jeg kan bidrage med en smittende glæde for dansens verden, der kan inspirere og motiverer eleverne. Jeg håber, at danserne er nysgerrige, lærelystne og åbne overfor dansen, for så kan jeg hjælpe dem til at rykke sig virkelig langt på et år,” fortæller Sarah Holm Jacobsen, som blandt andet har ni års erfaring i jazzdans, ballet og moderne dans.

Friluftsnørd på adventurelinjen

Mathias Skovgaard fra Aarhus er ny lærer på Adventure Sport. Han betegner sig selv som friluftsentusiast, hvor fritiden går med mountainbike, kajak og især lystfiskeri.

Derudover skal han undervise i dansk, idræt og historie.

"Jeg glæder mig til at prøve kræfter med lærergerningen på en efterskole. Jeg glæder mig til at komme tæt på de mange unge mennesker og følge deres faglige og personlige udvikling, som jeg er medskaber af,” siger den 29-årige lærer.

Glæder sig til at opleve efterskolelivets DNA

28-årige Mathias Jørgensen fra Aarhus er ny lærer i biologi, engelsk og på håndboldlinjen.

”Efterskolelivet er nyt for mig, så jeg glæder mig meget til at opdage en helt ny dimension af lærergerningen. Selve undervisningen er til gengæld noget, jeg kender utrolig godt, og som jeg finder enormt livsbekræftende,” fortæller Mathias Jørgensen, som også skal have psykologi som valgfag.

Han har tidligere læst psykologi og historie på Københavns Universitet.

Tidligere elitegymnast i springafdelingen

Der er også en ny lærer i stortrampolinerne i springafdelingen i hallen.

25-årige Jonas Rytter Samuelsen, som er tidligere elite- og repholdsgymnast, skal hjælpe til med spring og vagter.

”Jeg kan bidrage til motorisk udvikling, en mulighed for at flytte sine grænser og med en kreativ tilgang vil jeg gøre mine valgfag nytænkende, spændende og udfordrende,” fortæller Jonas Rytter Samuelsen, som ved siden af jobbet som efterskolelærer træner Seniorherrerne i TeamGym Aarhus.