Ny forstander overvældet over interessen på Efterskolernes Dag

Ny forstander på Levring Efterskole, Kim Thynebjerg, er både glad og overvældet over interessen for Levring Efterskole på Efterskolernes Dag. En dag som bød på 903 håndtryk med interesserede unge og deres forældre og små 40 tilmeldinger.

Kim Thynebjergs hånd er lidt mere øm end normalt i dag, og det er der en god grund til.

På Efterskolernes Dag i går gav han nemlig hånd til størstedelen af de 903 besøgende, når de kom ind af hoveddøren til Levring Efterskole.

”Det er vigtigt for mig at se folk i øjnene og hilse ordentlig på, når de kommer og besøger os på Efterskolernes Dag. Relationen er altafgørende,” fortæller Kim Thynebjerg, som startede som forstander på Levring Efterskole mandag d. 18. september 2017.

Ikke vant til så stor opmærksomhed ”Jeg er slet ikke vant til så meget opmærksomhed på Efterskolernes Dag. Folk kom kontinuerligt over hele dagen, så der var konstant tryk på. For mig er det vildt stort. Jeg har aldrig prøvet, at der er kommet så mange på Efterskolernes Dag. Så det var overvældende men rigtig fedt,” fortæller Kim Thynebjerg, som kom til Levring Efterskole fra en stilling som forstander på Haarby Efterskole.

”Eleverne og forældrene var rigtig positive over vores nuværende elevers rundvisninger. Jeg mødte flere, som fortalte, at vores elever var lidt mere imødekommende. Der blev taget lidt bedre hånd om dem, og de fik lidt bedre svar på deres spørgsmål end på nogle af de andre efterskoler, de har besøgt. Det er jeg selvfølgelig både stolt og glad for at høre og stor ros til vores elever, som gjorde en stor indsats på dagen.”

Og med et samlet besøgstal på 903 på dagen, giver det positive forhåbninger for fremtiden.

”Jeg ser det som et tegn på, at den historie, som tidligere elever og forældre fortæller om Levring Efterskole, er en god fortælling, og vi faktisk har et rigtig godt efterskoletilbud.”

Knap 40 tilmeldinger på Efterskolernes Dag For 38 familier blev det ikke kun ved en rundvisning, en snak og en kop kaffe til Efterskolernes Dag.

20 unge mennesker tilmeldte sig skoleåret 2018/2019, hvilket betyder, at 132 af de 183 senge til næste år er besat, og fire er skrevet på ventelisten til danselinjen.

”Det giver ro på i forhold til planlægningen af næste års skoleår, at vi har 132 tilmeldte. Vi kan begynde at få en fornemmelse af, hvordan fordelingen af drenge og piger er, elevfordelingen på linjerne og mellem 9. og 10. klasse. Jeg er særlig glad for, at vi allerede nu har fået en god opbakning til vores springlinje til næste år,” fortæller Kim Thynebjerg og uddyber:

”Vi har lavet venteliste til danselinjen, og vi har ikke så mange pladser tilbage på vores fodboldlinje. Det har vi gjort, fordi vi gerne vil sikre en alsidig elevsammensætning næste år. Blandt andet vil vi rigtig gerne have endnu flere 9. klasser til næste år.”

Der kom desuden 17 tilmeldinger til skoleåret 2019/2020 og to tilmeldinger til 2020/2021.

Rundvisning ved Adventuresport på Efterskolernes Dag