Josefine vil give sin fede efterskoleoplevelse videre

Der er en ny lærer på gulvet i gymnastiktimerne og til performance. Det er 21-årige Josefine Piil, som har ét klart mål med sit arbejde. Hun vil forsøge at gentage og videregive det fedeste år af sit liv til de nuværende elever.

”Det fedeste år i mit liv var, da jeg gik på efterskole. Det år er jeg nu klar til at gentage, denne gang som underviser. Jeg ser det som min vigtigste opgave at bidrage til, at alle eleverne her på Levring får et ligeså fedt efterskoleår, som jeg selv havde,” fortæller Josefine Piil, som kom til Levring Efterskole d. 1. september 2017.

Hun skal undervise i performance, kreativ, fællesgymnastik og pigegymnastik.

”Gymnastik og dans er for mig en af de fedeste og vigtigste ting. Min passion for gymnastikken glæder jeg mig rigtig meget til at dele ud af, siger Josefine og fortsætter:

”Det er vigtigt for mig, at eleverne oplever gymnastiktimerne som udfordrende men vigtigst af alt som sjove. Jeg glæder mig til at følge elevernes udvikling fra første badutspring til sidste gymnastikopvisning, ligesom jeg håber på at være med til at skubbe lidt til deres personlige udvikling.”

Og baggrunden er da også i orden.

Hun er gymnast på Viborg Gym Team – eliteholdet og har syv års undervisningserfaring fra RgF, Randers, ligesom hun er tidligeregymnast på diverse danse- og rytmehold i AGF i Aarhus.