Ny kommunikationsmedarbejder på Levring Efterskole

Min fornemmeste opgave bliver at skildre, hvor fantastisk og givende et ophold på Levring Efterskole er. Derudover vil jeg bruge stor energi på at lære eleverne at kende så jeg, fra en personlig vinkel, kan fortælle historien om deres personlige udvikling og glæde ved opholdet.

Levring Efterskole blev i december ’17 et ansigt rigere, da 27-årige Christoffer M. Dresager tiltrådte som ny kommunikationsmedarbejder. Han overtager dermed stafetten fra Anders Sandfær Lysholm, der tidligere på året fratrådte stillingen for at søge nye muligheder.

”Jeg glæder mig helt enormt til at arbejde kreativt og iderigt med henblik på at producere indhold og materiale, der afspejler hverdagen på Levring Efterskole.” Sådan lyder det fra en begejstret Christoffer, der endvidere fortæller, at det er med ”stor indlevelse”, han ønsker at tage aktivt del i skolens aktiviteter på lige fod med lærerteamet. ”Kun ved selv at være en del af fællesskabet kan jeg videreformidle glæden ved et ophold på Levring Efterskole”.

Samtlige interesseområder i en stilling

Christoffer blev færdiguddannet Cand. Mag. i Nordisk Sprog og Litteratur med kandidattilvalg i Film & Medier ved Aarhus Universitet i sommer. Efter mange år på skolebænken ser han derfor frem til for alvor at omsætte teori til praksis. Helt grøn på området er han dog ikke. Tidligere har Christoffer produceret mindre filmspots og varetaget andre kommunikationsopgaver i forbindelse med erhvervserfaring sideløbende med studiet. Endvidere har Christoffer fungeret som teamleder ved bureauvirksomheden 5RMarkering i Aarhus, hvor han havde ansvaret for en gruppe ansatte i alderen 17-22. Arbejdet med unge i den efterskolerigtige alder ligger ham derfor ikke fjernt.

Igennem arbejdet med film og sprog ønsker han således videreføre Anders’ flotte arbejde, men ønsker samtidig også at finde sin egen stil. ”Jeg har stor interesse for formidling, undervisning, film- og danskfaget samt persontypologi. At arbejde i en kommunikationsstilling, der indgår som en fast del af lærerstanden, er et drømmescenarie for mig, da jobbet således inkluderer samtlige af ovenstående interesser”. At skolen med sine 7 linjer tilmed opfylder behovet for sport og en aktiv hverdag, er bestemt heller ikke noget der trækker ned.

Begik selv en alvorlig fejl

Selv er Christoffer ovenud lykkelig for muligheden ved at blive tilknyttet Levring Efterskole. Tilbage i 2007 begik han nemlig den fatale fejl at fravælge muligheden for et efterskoleophold, da forældrene spurgte. ”Det er en beslutning, jeg har ærgret mig over lige siden”, og det hjalp bestemt ikke på misundelsen da flere af vennerne i stor begejstring fortalte om deres fantastiske ophold. ”Derfor er jeg også så enormt glad for, at jeg nu har fået muligheden for det efterskoleophold, jeg desværre fravalgte for 10 år siden. Og netop derfor ser jeg det som min mission, at oplyse og formidle goderne ved et ophold på Levring Efterskole så andre ikke begår samme fejl som jeg.”