Levring Efterskole fik besøg af Trekløverskolen

Det var nye indendørssko og ukendte bare tæer, der torsdag formiddag betrådte trampolinerne, fitnesslokalet og gymnastiksalen på Levring Efterskole.

7. klasserne på Trekløverskolen i Kjellerup fik for en formiddag en anderledes idrætstime. De var nemlig inviteret ud på Levring Efterskole, hvor fire linje- og gymnastiklærere stod for undervisningen. Eleverne fik således muligheden for at prøve kræfter med gymnastik, spring og fitness. Hvor spring og fitness er linjer man selektivt vælger sig på som linjefag, står gymnastikken som et fælles samlingspunkt på efterskolen. ”Selvom gymnastik måske ikke altid er det drengene interesserer sig mest for, vil vi gerne vise, hvad den giver af muligheder, fortæller Kim Thynebjerg. Gymnastikken har nemlig en unik måde at bringe os sammen på, så man virkelig mærker fællesskabet, og det er et budskab vi rigtig gerne vil ud med her på stedet, uddybes det.

Udover fejesving og en mindre gymnastikopvisning fra de ’nyoplærte’ gymnaster, blev stortrampolinerne og airtracken også åbnet til stor begejstring for Trekøverskolens elever. Efterfølgende blev det til en tur på spinningscyklerne og en gang cirkeltræning i fitnesslokalet.

Om besøget fortæller Kim, Thynebjerg endvidere: ”Det er skønt, at vi kan være med til at give dem en anderledes oplevelse her på skolen, da vi jo netop har muligheden for at lade dem gøre brug af vores store hal, trampoliner, springgrave og fitnessfaciliteter. Vi planlægger allerede mere af dette i fremtiden, og vi håber derfor også, at lånegarantien kan blive givet så vores tilbygning kan blive en realitet. Vi vil nemlig gerne kunne stille endnu bedre faciliteter til rådighed.”