Fra Himalaya og Gobi-ørkenen til Levring Efterskole

For alle interesserede: onsdag d. 16. januar 2019 tilbyder Levring Efterskole et gratis foredrag med den danske eventyrer og ultraløber, Simon Grimstrup.

Tæt på overalt i verden har adventureracer, Simon Grimstrup, løbet og konkurreret. Helt fra Amazonas fugtige jungle, til Everests basecamps tynde luft og nu senest Asiens store Gobi-ørken, hvor seneste store udfordring fandt sted med et 416 km non-stop løb.

Det kræver viljestyrke og mod at komme igennem det uoverskuelige. Det kan den tidligere efterskolelærer fra Ry, der nu har kastet sig over løberejser for bjerglystne motionister, skrive under på. Og med sådanne oplevelser i rygsækken giver det sig selv, at historierne står i kø – både hvad angår oplevelser og motivationsfaktor.

Som led i processen om en mere lokalinkluderende efterskole inviterer Levring Efterskole derfor alle til dette interessante arrangement. Tidligere har forhenværende landsholdsspiller Katrine Pedersen været forbi til en snak om kvindefodbold, ligesom der i fremtiden vil komme flere arrangementer lignende dette.

På onsdag bliver det Simon Grimstrup, der får fornøjelse af at stå på talerstolen. Her vil Simon levende fortælle om nogle af sine oplevelser og forberedelser til store løb og races. Foredraget henvender sig til alle med lyst til eventyr, adventure race og løb, samt til ikke-løbere, der blot er interesseret i en ekstrem verden og heraf måske for en forståelse af, hvor drivkraften ligger. Ligeledes vil Simon forsøge at komme med bud på, hvad der motiverer mennesker til at kaste sig ud i sådanne vilde projekter, og endda forsøge at motivere dig!

Foredraget finder sted onsdag d. 16. januar kl. 19-21. Efterskolen tilbyder kaffe, boller og pålægsfade til alle besøgende.