Levring Efterskole søger ny danselærer, der kan føre hiphoppen videre

Levring Efterskole har i mange år været suverænt i spidsen, hvad angår dans i efterskoleverdenen. Nu har den ene af vores dygtige danselærere valgt at søge nye udfordringer. Vi mangler derfor en ny dygtig, kreativ og engageret danselærer, der har mod på at føre hiphopsuccesen videre på danselinjen.

Du vil indgå i et dynamisk og kreativt dansepartnerskab med Sarah, der har speciale i den moderne stilart. Sammen skal I inspirere vores elever til dygtiggørelse og medleven i undervisningen. Det er forventningen, at lærere og elever sammen skaber et undervisningsmiljø, som er kreativt og inspirerende for dansere, såvel som undervisere og tilskuere til shows og konkurrencer.

Vi forventer, at du både er en teknisk dygtig danser og underviser med speciale i hiphop. At du forstår at formidle dine ideer til eleverne på en positiv facon, at du er lyttende og inddragende, men fast på de dansemæssige mål og ideer. Endvidere lægger vi vægt på, at du er stærk koreografisk, og har erfaring med at skabe koreografier og lave shows, der rummer helt op til 50 dansere. Vi får både elever, der aldrig har danset før, og elever der er meget erfarne. Derfor er det vigtigt, at du kan favne bredt, og møde eleverne, hvor de individuelt er.

Det er ikke et krav, at du har efterskoleerfaring, men et plus. Vi ser gerne, at du har erfaring med konkurrencer enten personligt eller som underviser. Du skal kunne stå frem foran en stor flok, og vise vejen på en pædagogisk måde. Endvidere lægger vi vægt på, at du er god til relationer ift. resten af elevflokken, i samarbejdet med din dansekollega og resten af personalet.

Levring Efterskole har 6 idrætslinjer og en elevflok på 185 elever. Vi sætter en ære i elevernes faglige, idrætslige og dannelsesmæssige udvikling.

Udover din undervisning, skal du også have lyst til andre af efterskolelivets facetter, herunder tilsyn om aftenen og/eller i weekenden, samt stå for aktiviteter med eleverne. Hvert år tager danselinjen afsted på linjetur. Her er du naturligvis også med.

Stillingen er på deltid efter aftale. Tiltrædelse 1. August 2020. Løn og ansættelse efter overenskomst mellem Finansministeriet og LC.

Ansøgningsfrist tirsdag d. 2. juni 2020 kl.12.00 og sendes til kim@levringefterskole.dk

Har du spørgsmål, kan du henvende dig til pædagogisk afdelingsleder Pernelle Fau på 2112 7714.

Samtalerne finder sted i uge 24.

*Husk at vedhæfte en dansevideo af dig selv af nyere dato. Bliver du kaldt til samtale, skal du forberede dig på en prøveundervisning med nogle af vores elever. Du kan læse mere om Levring Efterskole og danselinjen på Levringefterskole.dk

Sidst nye indlæg
Arkiv