Rekord stort antal fremmødte til Efterskolernes Dag på Levring Efterskole

I et fantastisk septembervejr samledes over 430 familier foran Levring Efterskoles hovedindgang søndag eftermiddag til Efterskolernes Dag.

Om det store antal fremmødte skyldtes sidste års coronaaflysningen af Efterskolernes Dag skal være usagt, men tydeligt var det, at interessen for at komme ud og se skolen har været stor. Over 430 familier havde derfor startet bilen for at slå et smut forbi postnummer 8620, hvor smilende nuværende og tidligere elever og personaler tog pænt imod med kaffe, snacks og en rundvisning.

Stor interesse og udsolgt skole

”Over de sidste 12 måneder har vi mærket en stor interesse for at se om høre om skolen”, fortæller Levring Efterskoles forstander Kim Thynebjerg. ”Desværre har det været svært at imødekomme den enorme efterspørgsel på grund det seneste års udfordringer med corona- og forsamlingsrestriktioner. Derfor har det også været både fantastisk og overvældende, at se så mange familier i dag.”

Mange af de fremmødte familier, der var på udkig efter info om et efterskoleophold, har typisk været ude i god tid. Levring efterskole har således meldt ud, at man til det kommende skoleår allerede er udsolgt. Kun få 9. klasses pladser er forsat ledige

”Vi er jo privilegeret i den forstand, at vi allerede er udsolgt, ligesom vi er enormt glade for de mange tilmeldinger, vi har fået i løbet af det seneste døgn. Det er naturligvis altid ærgerligt at måtte skuffe enkelte, der må nøjes med at skrive sig på venteliste. Vi kan derfor kun opfordre til, at man er ude I god tid, såfremt man vil på Efterskole i Levring” afslutter Kim Thynebjerg.