Bliv elev

Er du klar på at blive elev på Levring Efterskole?

Nedenfor finder du svar på nogle af de spørgsmål, som naturligt melder sig, når man overvejer et efterskoleophold.

Optagelse

For at blive elev på Levring Efterskole, skal du søge om optagelse. Det gøres ved at udfylde tilmeldingsformularen her.

Når vi har modtaget din tilmelding, modtager du en opkrævning med et tilmeldingsgebyr på kr. 2.000. Beløbet dækker administrative omkostninger, specielle arrangementer for kommende elever og en T-shirt med skolens logo og navn på. Når vi har modtaget tilmeldingsgebyret er du optaget.

Er der plads?

Du er velkommen til at ringe til skolen og få oplyst om der er venteliste på den idrætslinje, du ønsker at tilmelde dig. Hvis der ikke er plads på linjen, kan du vælge at blive skrevet på vores venteliste. Du kan til enhver tid kontakte skolen og få din placering på ventelisten at vide.

Hvad koster et efterskoleophold?

Betalingen, der fastsættes for et år ad gangen, er for skoleåret 2024/2025 beregnet til kr. 2.950,- pr. uge i 42 uger. Alle elever får statsstøtte, som nedbringer udgiften. Statsstøtten er afhængig af forældrenes indkomst. Læs mere om statsstøtten nedenfor.

Ud over kost, logi og undervisning dækker betalingen undervisningsmaterialer, skitur, forbrug på linjefag og valgfag m.m. samt opvisningstøj og skoledragt.

Øvrigt forbrug

Den enkelte elevs øvrige forbrug beregnes og opkræves ved skoleårets afslutning – det kan være tilvalgte aktiviteter og materialer på linjefag og valgfag. Øvrigt forbrug aftales med elev og forældre.

Obligatorisk tøjpakke

Alle idrætslinjer en obligatorisk tøjpakke, som der er en ekstra betaling for. Tøjpakken ligger typisk fra kr. 1100 kr - 3.000 Priserne varierer hvert år, da vi bestræber os på, at finde noget fedt og praktisk tøj som passer til den enkelte linje og elevernes smag.

Depositum

Inden skoleårets start opkræves et depositum på kr. 2.500.

Statsstøtte

Når skolestart nærmer sig, vil der blive udleveret skema til ansøgning om statsstøtte. Statsstøtten udgør i skoleåret 2024/2025 maksimum kr. 1.399,- pr. uge Statsstøtten beregnes på baggrund af forældrenes indkomstgrundlag (bruttoindkomst) i regnskabsåret 2022.

Individuel supplerende støtte

Hvis familiens indtægtsgrundlag er væsentligt ændret siden 2022, kan der i visse tilfælde søges om individuel supplerende støtte. Spørg på skolens kontor for hjælp.

Beregn den nøjagtige pris

Det er muligt at beregne den nøjagtige pris på Efterskoleforeningens hjemmeside.

Har du spørgsmål?

Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte skolens kontor på telefon 86 88 18 33. Kontoret er åbent mandag - onsdag fra 9.00 - 15.00, torsdag fra 9.00 - 15.00 og fredag fra 9.00 - 14.00.

Vi glæder os til at høre fra dig.

–––

Vil du vide mere om Levring Efterskole?

Ring på telefon 86 88 18 33

KLAR TIL ET