DANS

Dans

Styrk dine evner som danser og koreograf indenfor hovedgenrerne hip hop og moderne dans på Levring Efterskole. Her arbejdes fokuseret med at udvikle dit fysiske, tekniske og kreative niveau. Desuden er vi vinder af DM i 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019!

På danselinjen bliver du udfordret – uanset niveau! Linjen er for dig, som har ambitioner om en fremtid indenfor dansen, og for dig, der blot elsker at danse og bevæge dig.

Målrettet og alsidig dansetræning

Vi fokuserer på at udfordre dig teknisk, æstetisk og fysisk, så dine evner og dit niveau udvikles optimalt. Undervisningens indhold og form styrker dine samarbejdsevner og din sans for teamwork. Du lærer at performe og komme ud over scenekanten!

Vores tilgang til dansen er undersøgende, og vi arbejder intensivt med teknisk og fysisk træning. Du bliver stærkere og mere udholdende, da fysisk træning er en absolut nødvendighed som danser.

Gennem året arbejder vi med forskellige opsætninger, og du får et grundigt indblik i den kreative proces og i rollen som danser.

Blandt de bedste indenfor dans i Danmark

Levring Efterskole markerer sig stærkt indenfor dansen. Vi deltager i turneringer og shows i løbet af skoleåret – bl.a. DM i dans for efterskoler. Vi ligger i toppen og i 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019 blev vi danske mestre!

Linjetur til udlandet

Vi tager på linjetur til en af dansens metropoler, hvor vi møder det professionelle dansemiljø, ser forestillinger og får undervisning af førende koreografer og dansere.

Linjeturen er naturligvis inkluderet i skolepengene.

Fysioterapeut

Vi har på skolen tilknyttet fast fysioterapeut klar til at hjælpe dig. Læs mere om forebyggelse af skader, og se hvordan du kan blive fysisk klar til en aktiv hverdag på danselinjen her.

–––

Vil du vide mere om Levring Efterskole og danselinjen?

Ring på telefon 86 88 18 33

LINJETUR