Boglige fag

Et ophold på Levring Efterskole har en kursuslængde på 42 uger. Vi tilbyder undervisning på det niveau, der svarer til folkeskolens 9. og 10. klassetrin. Vi tilbyder ikke specialundervisning, men hver aften i stilletimen er der mulighed for at få lektiehjælp af en lærer.

I foråret tilbyder vi selvfølgelig, at man kan gå til prøve i fagene. Vi følger folkeskoleloven, hvilket betyder, at der er fag, som er i udtræk. Endvidere er der en række praktiske elementer omkring folkeskolens prøver. Det sørger vi selvfølgelig for at informere eleverne om. De enkelte regler kan læses på undervisningsministeriets hjemmeside (www.uvm.dk/fp). Her findes information om de regler, der er i forbindelse med prøveafholdelsen.

Vi følger folkeskolens læseplaner på alle trin, og vi sørger dermed for, at man i 9. klasse kan gå til folkeskolens afgangsprøve. I 10. klasse kan man vælge (de steder loven tillader det), om det er folkeskolens afgangsprøve eller 10. klassesprøve, man ønsker at tage. Undervisningen gennem året foregår dog efter målene for 10. kl. niveau (FP10)

I 9. klasse er følgende fag obligatoriske:

Dansk, matematik, engelsk, tysk, naturfag (geografi og biologi), samfundsfag og historie.

I 10. klasse er følgende fag obligatoriske:

Dansk, matematik og engelsk.

Tysk og Science kan tilvælges – hvilket vi opfordrer til.

–––

Vil du vide mere om Levring Efterskole?

Ring på telefon 86 88 18 33 eller besøg skolen.

Levring Efterskole, Idræt og Life Performance. Fodbold for drenge, Fodbold for Piger, Håndbold for piger, Spring, Fitness, Dans, Adventure Sport, gymnastik, musical, udenlandsture, venner

FOKUS PÅ

DET BOGLIGE.