Ny pædagogisk leder på Levring Efterskole

Siden 2017 har Pernelle Fau været pædagogisk leder på Levring Efterskole. Hun har nu valgt at søge nye udfordringer alt imens Jane Vibjerg overtager posten.

Selv skriver Pernelle Fau om tiden på Levring Efterskole: ”Efter seks fantastiske, spændende og lærerige år, har jeg valgt at stoppe på Levring Efterskole (LE). Jeg er stolt over at have været en del af denne skoleform og i særdeleshed Levring Efterskole. LE er noget ganske særligt, og derfor vil de unge mennesker igennem årerne, og ikke mindst det super kompetente og søde personale for altid, have en særlig plads i mit hjerte. Jeg tager afsted, stolt over det, jeg har været med til at påvirke, forandre og udvikle på Levring Efterskole, bl.a. implementeringen af Professionelle læringsfællesskaber, som har fokus på fælles værdier og visioner for skolen, samarbejde, vidensdeling, og ikke mindst fokus på alle elevers læring. Tusind tak for samarbejdet til ledelsen, personalet, bestyrelsen og forældrene igennem alle årerne.”

Tv, Pernelle Fau, tidligere pædagogisk leder på Levring Efterskole. Th. Jane Vibjerg, der overtager posten fra skoleåret 2023-24

Levring Efterskole nye pædagogiske leder, Jane Vibjerg, der tiltrådte 1. august 2023, er selv læreruddannet, og har siden 2014 arbejdet som pædagogisk leder på folkeskoler i Silkeborg og Viborg Kommune. Særligt har arbejdet koncentreret sig om udskolingen.

Endvidere har Jane Vibjerg i perioden 2017-2023 siddet i bestyrelsen for Levring Efterskole. Hverken stedet eller personalet er derfor helt fjernt for den nytiltrådte leder.

Om den nye begyndelse udtaler Jane Vibjerg selv: ”Jeg glæder mig til at blive en del af skolens hverdag – og ikke mindst være en del af fællesskabet med både elever og personale. Efterskoler kan noget helt særligt, når det handler om fællesskaber – både give plads til udvikling, forskellighed og give mulighed for personlige og sociale øvebaner koblet med læring. Jeg er særligt optaget af fællesskabets muligheder og forpligtigelser – både for den enkelte og for gruppen. Jeg vil gøre mit allerbedste bedste for, at vi lykkes med fællesskabet. Og ikke mindst ser jeg frem til at have min gang på skolen med personale og elever.

Levring åbner på søndag dørene for godt og vel 200 nye elever, der spændte møder ind til efterskoleåret 2023-24.