2 nye lærere på Levring Efterskole

Hiphoppen på danselinjen skal fremover styres af Stefania Marras, alt imens Mikkel Kragballe Madsen skal undervise i engelsk og tysk

Fra august 2020 overtager Stefania Marras styringen i dansesalen på Levring Efterskole – i hvert fald når det kommer til hiphoppen. Med sig i bagagen har hun 12 år som professionel danser. Udover at have danset på flere store scener verden over og medvirket i adskillige musikvideoer, har hun også stor erfaring i at undervise i hiphop og house dance på danseskoler og workshops. Vigtigheden af udstråling, selvsikkerhed, energi og kontrol er nogle af de elementer, hun tager med sig fra sin 12-årige dansekarrierer og især vil videregive til kommende elever.

Selv udtrykker hun stor glæde over at have landet ”drømmejobbet”, hvor hun vil gøre sit ypperligste for at gøre ”danselinjen helt ekstraordinær og speciel for kommende elever.” Derudover glæder hun sig ”enormt meget til at være en del af efterskolelivet og være med til at følge eleverne igennem et helt specielt år af deres liv”.

Udover et stort bagkatalog inden for dansens verden blev Stefania uddannet pædagog i sommeren 2016, og har sideløbende med dansen arbejdet med børn og unge i dagtilbud og skoler. Den pædagogiske baggrund bruger hun således også i danselokalet, da denne kan anvendes til at skubbe og presse eleverne til at præstere deres ypperligste.

Bevæger vi os fra dansesalen til undervisningslokalet, finder vi Levrings nye engelsk og tysklærer, Mikkel Kragballe Madsen. Læreruddannet, 45 år og fra Viborg. Også han glæder sig til at starte op som efterskolelærer, hvor man følger udviklingen blandt eleverne på helt tæt hold. Det han glæder sig mest til, er at være med til at skabe rammerne for ’et spændende og intenst år’. Til spørgsmålet om, hvad han føler, han kan bidrage med i jobbet som efterskolelærer, lyder svaret; ”tydelighed, empati og at give eleverne muligheden for at udvikle sig – både menneskeligt og fagligt.